Appellen

Så kom dagen då jag och Salo var anmälda till appellklass sök på hemmaklubben.
 
Morgonen började med platsliggning. Salo gnällde en del och fick 8-10. Nästa moment var budföring och det blev återigen 8-10 pga startskall.
 
Sedan var det dags för färd ut till skogen och söket. Salo skötte sig bra i skogen och fick 10-10 av domarna. Det började vid det här laget bli riktigt varmt så jag åkte och badade Salo under tiden domarna dömde appellspåren. Efter lunch var det så dags för lydnaden. Salo var pigg och fokuserad och fick riktigt fina poäng. Bortsett från en 7:a av en av domarna på framförgående så fick vi 9:or och 10:or. 
 
Det hela resulterade i 300,5 poäng av 320 möjliga! Och uppflytt till lägre klass! Jag är så nöjd med min och Salos prestation. Vi har tränat mycket under året och skönt att få lön för mödan.
 
Nu ska vi njuta av detta och sedan börja arbeta mer med lägre momenten. Nästa vecka ska vi gå sökläger torsdag-lördag och det ska bli så kul!
 


Kommentarer
Hanna

Måste ju säga grattis en gång till, superbra jobbat av dig och Salo! Uppflytt med fantastiskt bra poäng :-) Lycka till i lägre!
//Hanna & Qrius

Svar: Tack Hanna och Qrius!
kortisgrabbarna.blogg.se

2013-06-03 @ 13:01:59
URL: http://qrius.blogg.se
Carina

Vad kul att jag hittade till er blogg, passar på att spara länken :)
Grattis igen till ert fantastiska resultat ! :D

Svar: Tack så mycket! Kul att du hittat hit :) Åsa
kortisgrabbarna.blogg.se

2013-06-04 @ 23:31:15
URL: http://www.carinapn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0