Vinter, snö, kallt och dags för att gå i ide.....

Nu börjat det bli kallt och mörkt på riktigt. Vi har lite snö på backen och oftast minusgrader dygnet runt. Och jag konstaterar att detta inte är min årstid :(
Hundträningen ligger även den lite på is sedan några veckor tillbaka. Det har blivit mycket träning under hela året och vi avslutade säsongen med att starta lägre klass sök i november. Jag kände mig ganska osäker inför tävlingen då Salo haft besvär med att markera dolda figuranter under de sista träningarna innan tävlingen. Tävlingsdagen startade med platsliggning, vilket jag valde att avstå. Vi är inte färdiga ännu för att klara av en så lång platsliggning, måste träna mer och mer och mer på det. Nästa moment var budföring och det gick bra, fick 9-9 pga startskall. Sedan bar det iväg ut i skogen..... Och där händer det som jag var rädd för, Salo hittar den dolda figgen men markerar inte, han är tillbaka några gånger till figgen men tar inte rulle så då var den dagen klar. Jag var inte speciellt förvånad. Det kändes inte helt bra inför tävling och det som inte funkar på träning funkar ju aldrig på tävling. Men vi bryter ihop och kommer igen.
Helgen efter tävlingen så tränade vi sök och då lyckades han markera den dolda figgen utan besvär så det kändes bra. Nu vilar vi från söket fram till våren. Och startar lägre klass nästa år! 
Bosco han får simma en gång i veckan och verkar må riktigt bra av det. Annars myser han på och gör det han vill. Hänger med på det mesta och är god och glad. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0